Door Peter Schoeber Dagblad de Limburger
JEUGDKAMPIOEN Judoclub Hercules luidt de noodklok Judoka Gagik Grigorjan is volgens kenners een groot talent. Toch moet de Nederlands jeugdkampioen uit Sint Odiliënberg door de Nederlandse wetgeving vrezen voor zijn nog prille carrière. Judoclub Hercules luidt de noodklok.
|
Bloedfanatiek is hij. Gagik Grigorjan uit Sint Odiliënberg heeft er drie keer per week een fietstocht van (enkel) zestien kilometer voor over om in Pey-Echt te trainen in de dojo van judoclub Hercules. „Randori (trainingspartijtjes) vind ik het leukste”, geeft het lichtgewicht zijn voorkeur aan. „Judo is leuk, je gebruikt veel kracht, leert trucs en je moet het allemaal zelf doen. Het is een mooie sport.” De afgelopen periode boekte Gagik mooie resultaten.Werd Nederlands kampioen en won verder alle belangrijke toernooien in eigen land. Ook in Duitsland won Gagik regelmatig goud: de eerste plaatsen in Duisburg, Stuttgart en Erfurt geven aan dat de jonge judoka een echt talent voor de toekomst is.
Maar nu het echte werk begint - hij maakt de overstap naar de leeftijdsgroep tot zeventien jaar - lijkt de Nederlandse regelgeving voor een kink in de kabel te zorgen. Vanaf nu heeft Gagik een Nederlands paspoort nodig om aan (internationale) wedstrijden mee te doen en dat heeft hij op dit moment niet. De veertienjarige Gagik Grigorjan werd in Ashtarak (Armenië) geboren. Met zijn ouders ontvluchtte hij in 2000 de oorlog en kwam via omzwervingen terecht in het AZC Echt. Tot mei 2009, toen kreeg de familie via een generaal pardon een verblijfsvergunning en woont sindsdien in Sint Odiliënberg. Op een Nederlands paspoort moet de familie nog enkele jaren wachten en daar wringt voor Gagik nu net de schoen. „Ik wil heel graag doorgaan en aan grote wedstrijden meedoen. Maar wat heb je eraan om zo vaak en zo hard te trainen als je niet op belangrijke toernooien mag staan, alleen maar omdat ik geen Nederlands paspoort heb. Ik ben geboren in Armenië, maar ben in Nederland opgegroeid. Daarom wil ik ook voor Nederland uitkomen.”
|
Trainster en mentor Angelique van Wegberg van Judoclub Hercules is al geruime tijd bezig om de procedure tot naturalisatie van haar pupil te versnellen. Tot dusver lijkt er weinig schot in de zaak te komen, de ambtelijke molens met een overvloed aan regeltjes hebben nu eenmaal erg veel tijd nodig.
Ook Judobond Nederland (JBN) steunt het verzoek en heeft inmiddels een ondersteuningsbrief overlegd aan de gemeente Roerdalen. Zo laat JBN weten dat ze Gagik Grigorjan bij het NOC*NSF voorgedragen heeft voor de beloftenstatus. ,,Gagik wordt gezien als een talentvoljudoka, die van groot belang kan worden voor de Nederlandse topsport. In 2010 zal Gagik een grote kans maken op uitzending naar de EK -17 jaar, mits hij een Nederlands paspoort krijgt”, meldt JBN. Indien de versnelde procedure tot naturalisatie afgewezen wordt, kan het wel eens snel afgelopen zijn met de motivatie van Gagik. Ook Hercules is bang dat de jarenlange overbruggingsperiode het moeilijk zal maken om hem te blijven motiveren en stimuleren. Veel trainen zonder je te kunnen meten met de internationale concurrentie is een zware opgave.
|
De komende maanden zouden wel eens beslissend kunnen worden of Gagik Grigjoran zal afhaken of dat het talent namens Nederland mooie successen gaat boeken. Het lot ligt alleen niet in handen van de fanatieke judoka zelf.
|
| Reactie door : Judoka op 10.11.09 13:40 |
| Ik hoop voor hem dat het goed komt, er zit zeker goede potentie in deze judoka! Hij behoort er te staan, hij is zeker een topper in de -15 maar draait ook regelmatig mee met de -17 en doet het uitstekend daar! |
|
| Reactie door : Inderdaad op 10.11.09 13:42 |
| ja ben het eens met judoka, het zou echt zonde zijn als hij moet afhaken, terwijl hij tot de top kan komen. Kom op Overheid, je kunt toch niet zomaar iemand zo de toekomst in het judo afnemen. |
|
| Reactie door : @ op 10.11.09 14:17 |
| ou ja top........In Belgie lopen nog bosjes van dit soort judoka's rond die ook niet mogen deelnemen aan het BK |
|
| Reactie door : :) op 10.11.09 16:17 |
| geduld is een schone zaak, een EK -17 is niet het ultieme wat je kan behalen. Gewoon doortrainen en de toernooien meepikken waar je geen paspoort voor nodig hebt en later bij de -20 en senioren (als dan inmiddels het paspoort binnen is) je slag slaan! |
|
| Reactie door : xx op 10.11.09 16:34 |
Dat kan je nu wel zeggen, maar bedenk is hoe dit voor hem zelf is. Hij wil zich natuurlijk meten met de anderen, juist omdat hij zoveel talent heeft! Plus dat voor hem het EK -17 wel het hoogst haalbare is op dit moment.
Ik zou het zonde vinden als deze jongen door zo'n stom paspoort zijn plezier in het judo verliest.  |
|
| Reactie door : een fan op 10.11.09 17:25 |
Mooi (maar triest) verhaal waar terecht aandacht aan wordt besteedt. Zijn broer(s) zat(en) natuurlijk in hetzelfde schuitje al waren die niet zo goed als Gagik op die leeftijd.
"Werd Nederlands kampioen en won verder alle belangrijke toernooien in eigen land"
Welke zijn dat, de belangrijkste toernooien?
Om nu te zeggen, dat ie naar de EK-17 zal gaan in 2010 vind ik wel wat voorbarig. Als eerstejaars -17 zou dat een heel knappe prestatie zijn, maar er zijn echt nog een aantal andere goede judoka. Het mag ook geen reden zijn om iemand de jbn-beloften status te geven. Ik neem aan dat daar andere criteria voor gelden. Al weet ik niet wat de status verder inhoudt. Wat krijg je ervoor? Belangrijk blijft natuurlijk dat Gagik er zin in blijft houden en dat zal moeilijk voor hem worden.
Ik hoop dat zijn begeleiders en hij die periode kunnen overbruggen. Saat er eigenlijk een tijd voor? Wanneer kan hij officieel een paspoort krijgen dan?
Gagik, veel succes ermee!
een fan |
|
| Reactie door : Toeschouwer op 10.11.09 17:48 |
Jonges ik ben het zeker met iedereen eens goede Judoka! Maar wat als dalijk in januari de gata-guruma en t-guruma en het benen rechtstreeks pakken verboden word.. dan is het een heel andere zaak voor hem...
Maar gagik succes Jongen |
|
| Reactie door : re op 10.11.09 17:55 |
| te guruma wordt niet verboden! hij mag als overname nog steeds, en de regel is er nog niet door het wordt nu getest op world cups etc. |
|
| Reactie door : Pappie op 10.11.09 17:57 |
Ze zijn gelegaliseerd in mei 2009, hopelijk hebben ze de Nederlandse nationaliteit gelijk aangevraagd. Dan is maar vijf jaar wachten( want, jij heet geen Maxima voor haar duurde maar drie maanden) en dan ben jij een Nederlander. Dit is geen grap, dit is het werkelijkheid. Ik heb meer geluk gehad met mijn kinderen, ze waren ietsje jonger dan Gagik toen ze staatsburger werden. Bij ons duurde "maar" 9 jaar.
Gagik, ik wens ook veel succes!
Inburgering, triest. |
|
| Reactie door : fan op 10.11.09 18:16 |
ja klopt wel, hij wint veel maar altijd met kata-guruma uit hordenzit en tillers. Dus 2010 EK-17 lijkt mij ook wat voorbarig.
Maar je zal er maar mee van doen hebben... MOet je dan op alle -17 toernooien je paspoort tonen? Trouwens, die regels zijn toch al getest en aangenomen? |
|
| Reactie door : Frank de Wit en familie op 10.11.09 19:15 |
Gagik, we hopen dat het lukt en dat we nog vele mooie ippons van je mogen zien . Het zal jammer zijn als je door de ambtelijke molen je plezier in je sport verliest.
Daar moet je niet aan toegeven. Blijf trainen en jouw tijd komt vanzelf. Tot gauw, groetjes Frank |
|
| Reactie door : ... op 10.11.09 19:17 |
bloedfanantiek? er zijn jongens van 13/14 die vaker dan 3 keer in de week trainen hoor!
verder hoop ik zeker dat deze jongen een paspoort krijgt want hij kan zeker judoen |
|
| Reactie door : fann op 10.11.09 20:18 |
| gagik wat is je msn?? |
|
| Reactie door : ,, op 10.11.09 20:59 |
| je msn doorgeven op deze site zal wel heel dom zijn |
|
| Reactie door : Reactie op 10.11.09 21:12 |
| Hoezo, als je 3 keer/week traint kun je toch bloedfanatiek zijn? In ieder geval beter dan dat je 5 keer/week traint en alleen maar ligt te lamballen... |
|
| Reactie door : - op 10.11.09 22:04 |
zag hem op het theo mijer toernooi, die jongen gaat er echt voor!
maar ek gaat wel wat ver, zeker als je in die klasse fabian gahler enz hebt. |
|
| Reactie door : # op 10.11.09 22:49 |
| hij is van 1995...Bakkes dit jaar 1994, dus er is altijd een mogelijkheid. Maar inderdaad...het paspoort. |
|
| Reactie door : jaja op 11.11.09 01:34 |
gagik niet om jou je bent een top judoka maar als de regering hieraan begint zijn er nog weet ik hoeveel die ze een paspoort moeten geven want er lopen nog veel meer buitenlandse talenten rond van verschillende sporten, gewoon volhouden en geduld hebben
succes |
|
| Reactie door : judo op 11.11.09 10:06 |
| er zijn meer talente die ook in afwachting zijn, van NL paspoort, die ook belangrijk voor NL sport, maar die wachten ook maar af, dat zal dan bij je ook zo zijn. |
|
| Reactie door : @ op 11.11.09 10:39 |
| Straks heeft hij z'n paspoort en dan gaat hij niet trainen in Nieuwegein zoals de meeste Limburgers......Doel of middel? |
|
| Reactie door : fan op 11.11.09 10:45 |
| ja, ik dacht al wat duurt dat lang... Gagik vergelijken met Bakkes... Ik denk dat Bakkes bijna uniek is als eerstejaars! Naast Gahler zitten er nog wel anderen ook waarvan Gagik niet makkelijk of niet wint. -17 is gewoon ff anders dan -15. |
|
| Reactie door : Nieuwegein op 11.11.09 10:47 |
Moet jeniet eerst iets in de -17 presteren voor dat je in Nieuwegein mag gaan trainen? Ik denk dat er een aardig lijstje te maken is van NK-15 die in de -17 ff niet meer meedoen. Behalve misschien de superlichtgewichten.  |
|
| Reactie door : lijstje.. op 11.11.09 10:55 |
| kan ook een aardig lijstje maken met judoka's die -15 waren en al -17 aardig tot goed meededen (zelf kampioen werden)... |
|
| Reactie door : wie dan? op 11.11.09 11:03 |
| wie dan? |
|
| Reactie door : een fan op 11.11.09 11:09 |
iK VIND HET WEL JAMMER VOOR DE JUDOKA,MAAR ER ZIJN NU EENMAAL REGELS, IN NEDERLAND, ALS ZE HEM HET GEVEN IS HET HEK VAN DE DAM EN VOLGEN ER NOG VEEL MEER.
GEWOON WACHTEN EN BLIJVEN TRAINEN, DAN KOM JE ER VAN ZELF |
|
| Reactie door : lijstje... op 11.11.09 11:09 |
| stuk of 4/5 van 1 clubje |
|
| Reactie door : spectator op 11.11.09 11:52 |
Ofschoon de emoties van judoka's allemaal heel begrijpelijk zijn en iedereen Gagik uiteraard een schitterende judoweg in het leven gunt, hebben we het natuurlijk nog steeds over een kind van 14, waarbij ook zijn judo letterlijk nog in de kinderschoenen staat. Als ze eenmaal de juniorentijd voorbij zijn, zien we pas of ze het hebben volgehouden. Ook al heeft hij nog zoveel talent, alle judoka's van die leeftijd moeten het gewoon nog helemaal bewijzen, op de mat en in het leven wat ook op een andere manier aan ze trekt.
Om daar dan een Nederlands paspoort aan te verbinden, lijkt mij daarom een beetje uit balans. My 2 cents: ook voor Gagik de gewone Nederlandse wetten laten gelden. Die gelden ook voor volwassen toptalenten in allerlei maatschappelijke sectoren en daar is het vaak ook slikken... |
|
| Reactie door : SPort op 11.11.09 12:00 |
| daar ben ik het neit mee eens, kijk elco van der geest, krijgt binenn notime een belgisch paspoort! reden: kand e concurentie niet aan in NL, vind ik niet echt een goede reden. Gagik is een fanatieke judoka die al een langere tijd in NL verblijft en voor NL wilt uitkomen Ipv Armenië; is een goede reden. Maarja, regels zijn regels, hoop voor hem dat het gaat lukken! |
|
| Reactie door : clubje op 11.11.09 12:09 |
| moet een goed clubje zijn dan, kom eens met namen ? |
|
| Reactie door : SPort op 11.11.09 12:14 |
Geval Elco kun je natuurlijk niet helemaal vergelijken met Gagik. En de reden dat Elco een Belgische paspoort heeft gekregen staat i.p. los van zijn judo. Ik bedoel hij had hem ook zonder zijn judoreden gekregen. Hij gheeft een Nederlands (EU) paspoort en dan gaat het nu eenmaal sneller dan dat je geen EU- of helemaal geen paspoort hebt.
maar ook ik hoop dat hij snel een paspoort krijgt maar vooral, dat hij in de -17 net zo blijft scoren als in de -15 en dan zonder de "verbannen" worpen. Met een o-soto-gari, uchi mate of harai-goshi? Ik heb het hem nog niet zien doen.
|
|
| Reactie door : ... op 11.11.09 12:39 |
| schol, abbink, slotboom... |
|
| Reactie door : en hoe gaat het daar nu mee? op 11.11.09 13:53 |
 |
|
| Reactie door : Regels zijn er niet voor niets op 11.11.09 17:24 |
| Ik weet nog een paar jaar terug toen een (voor het Ned. voetbal) heel belangrijke beslissing genomen moest worden door de regering. Toen mocht de goede man ook geen paspoort. Dus waarom en judoka dat nog niet zoveel voorstelt dan wel voortrekken???? Vind ik helemaal niet nodig. Hij moet zich net als alle anderen aan de Nederlandse regels houden. Punt! |
|
| Reactie door : re: regels zijn er niet voor n op 11.11.09 18:43 |
je zou eens in zijn plek moeten staan jonge, dan zou je wel anders piepen! |
|
| Reactie door : @ en hoe gaat het daar nu mee? op 11.11.09 19:20 |
| volgens mij prima! volgens mij is abbink dit jaar naar ek geweest en werd schol 2e op nk -20 in de 73 en daarna 5e op NK senioren -81.. |
|
| Reactie door : best goed op 11.11.09 19:44 |
| ja, das best goed idd. maar er zullen vast meer voorbeelden zijn waar het niet opgaat. |
|
| Reactie door : - op 11.11.09 21:27 |
Gagik heeft natuurlijk al een stevige bouw, hij is ook goed maar stel dat jongens met een nederlandse achtergrond ook een goeie bouw krijgen, wat dan? is ie dan nog heel goed?
Wens je wel succes met je paspoort! hopelijk nog voor januari, want je bent gewoon een nederlander. |
|
| Reactie door : fan op 11.11.09 21:42 |
iedereen die Gagik kent, zal bevestigen dat het een hele sterke en aardige knul is met een grote wil om te winnen. Een beetje bravoer natuurlijk, dat is bijna inherent aan de hoeveelheid gewonnen wedstrijden. Dat lukt hem dan ook vaak, wedstrijden winnen. Soms, als het niet zo lekker gaat, kan ie wat onsportief overkomen, maar dat is in het heetst van de strijd. Als ie dan toch weer wint is het weer over.
Gewoon een fijn mannetje dus en zeker met potentie om ver te komen in de judowereld. Naast goed op de mat komen natuurlijk veel meer dingen om de hoek kijken, voordat je een echte topper wordt.
ik wens gagik veel voorspoed en doorzettingsvermogen toe. Als het een fraktie is van wat hij op de mat heeft, komt het wel goed.
|
|
| Reactie door : judofan op 11.11.09 21:55 |
Ik gun hem zijn paspoort maar we praten over een jongen van 14. Er loopt zeker meer talent rond van zijn leeftijd en gewicht. |
|
| Reactie door : fan op 11.11.09 21:59 |
maar er zijn er maar weinig die van hem winnen!  |
|
| Reactie door : Onzin op 11.11.09 22:50 |
Kanu was een TOPPER! En mocht ook geen Ned. paspoort. Dus dit jongetje van 14 is 't al helemaal niet waard vind ik. Gewoon afwachten. Ik ben 't helemaal eens met "regels zijn er niet voor niets".
|
|
| Reactie door : ..... op 12.11.09 10:51 |
| balen armeen |
|
| Reactie door : bissumbhar op 12.11.09 10:51 |
| geen KANU MAAR KALOU!!! Deze meneer sprak bijna geen Nederlands terwijl Gagik dat wel doet. Kalou zakte twee keer voor zijn inburgerings examen. |
|
| Reactie door : owe op 12.11.09 11:43 |
| Gelukkig doe je niet aan judo voor de prestaties maar omdat je het leuk vindt (als het goed is) dus dan is dat wachten minder erg.. tussendoor nog wat toernooitjes pakken waar je geen paspoort voor nodig hebt en dan later als het nog steeds zo'n talent blijkt te zijn komt hij er toch wel. |
|
| Reactie door : karen op 12.11.09 12:45 |
barew gagik jes ko masin nor imatsa im trinertis wor chen togum genas masnakses chat apsos baits inch arats astewats metsa.
im het el nun ko patmusun itsela jegel jes el piti genai mets wedstijdneri baits pasport chune che togetsin enz vor kes chat hajogutsun jes arten mi 4/5 tari el chem parapum jes im 2 tsunker nem jartel inz el tul chen talis judo parapen.
enents ara wor mer haj azgi anune misht barser lini
u wor imanan wor te armeenia inch bana hahaha |
|
| Reactie door : Nederlands graag op 12.11.09 13:51 |
En dan nu de vertaling??????????????????
 |
|
| Reactie door : Judogalery4all op 12.11.09 14:38 |
4 berichten verwijderd plus ip geblokkeerd.
De reactie van Karen in het Armeens gaan we maar vanuit dat het goed bedoeld is  |
|
| Reactie door : Judoka op 12.11.09 15:01 |
| goed goed |
|
| Reactie door : vertalen op 12.11.09 15:07 |
gewoon even tekst van KAREN in de vertaalmachine op google stoppen en vertalen naar het nederlands. |
|
| Reactie door : Niels op 12.11.09 15:28 |
ik hoop dat het lukt gagik!
ik sta in ieder geval achter je!
later |
|
| Reactie door : tsja op 12.11.09 17:40 |
| als ik eerlijk ben vind ik het deels ontrecht. als w kijken hoeveel talent we in nederlad hebben maar niet kunnen benutten vanwge de dilemma, om een nederlands paspoort blijven er veel jongen talenten achterwege. en die zijn al gestopt omdat ze de zoals in het stukje hierboven de motivatie niet vast konden houden om hard te trainen. zouden we dit niet voor iedere judoka in nederland moeten doen dan. of gaan we op de uitzonderings tour. ps dit is geen kritiek bericht dit is een bericht met een vraag |
|
| Reactie door : eey! op 12.11.09 19:16 |
| jullie allemaal praatjesmakers mensen die slecht prate achter hem ! zonder naam moeten ook voor hem zo stoer praten dan zien we wel wie THE MAN is |
|
| Reactie door : eey! op 12.11.09 19:17 |
Stiekem zijn jullie Fans maar tog spelen jullie Haters
ga nie jaloers doen hij is gewoon goed punt. |
|
| Reactie door : eey! op 12.11.09 19:18 |
| ik sta in ieder geval ook acter hem 4-life my brader jwz |
|
| Reactie door : - op 12.11.09 21:23 |
Is ie wel echt voor Nederland? straks als hij niet de beste in zijn klasse is kan ie mischien voor Armenië uitkomen. En weet wel zeker dat ie dat gaat doen.
Majah zien we dan wel... |
|
| Reactie door : * op 13.11.09 09:11 |
| Als hij volgend jaar en het jaar daarop nog zo goed blijkt te zijn, zal hij wel via Armenië worden uitgezonden. Dus zo'n EK/WK komt dan heus wel. |
|
| Reactie door : Judoka op 13.11.09 11:14 |
Waarom zou je iemand die goed is in judo wel een paspoort geven. maar andere mensen die al jaren wachten niet.
Of je nu wel of niet goed bent in een sport mag dus niks uitmaken. vind het voor hem vervelend dat hij geen pospoort heeft maar dat staat los van zijn judo |
|
| Reactie door : geduld op 13.11.09 11:22 |
| wacht nu maar eens tot hij is uitgegroeid. Dan weet je in welke klasse hij terecht komt en wie zijn tegenstanders worden. Dan praten we verder. Wat ik me verder afvraag, is welke geboortedatum hij op zijn paspoort krijgt? Heeft hij nog een Armeens paspoort of niet? |
|
| Reactie door : karel op 13.11.09 15:17 |
kijk naar duitsland, daar heb je shitov in hamburg, heeft echt alles gewonnen maar mag niet voor duitsland uitkomen(was rus) |
|
| Reactie door : Peter op 13.11.09 16:03 |
| bedoel je maxim shitov? Die heeft tot in ieder geval nog met de U17 meegedaan en gewonnen. dat mag Gagik al niet meer. |
|
| Reactie door : eey! op 13.11.09 17:19 |
Gagik mag geen NK -17 meedoen!!
dat is egt balen voor hem maar ik sta achter hem 4-life mattie |
|
| Reactie door : eey! op 13.11.09 17:22 |
| en je kan niet altijd de beste zijn daar ben ik het met je eens! maar je groeit in judo misschien verliest hij 1e jaars -17 dik maar hij groeit erin en en is misschien kampioen -17 laaste jaars dan ben je vaak de sterkste en oudste niet altijd maar vaak!!!!! |
|
| Reactie door : ... op 13.11.09 18:56 |
RE: Regels zijn er niet voor niets.
Je zegt zelf dat Alle Nederlanders zich aan de regels moeten houden, Gagik is nog geen Nederlander, dus ook geen regels
En ik vind als je met 14 jaar 7e word in Berlijn U17 terwijl alle andere Nederlandse judoka`s die Eerste of Tweede Jaars U17 zijn er in 1 á 2 rondes uitgeknald worden. Recht hebt op een toekomst. uiteindelijk komt dat pasje er tog, dus waarom niet wat eerder? |
|
| Reactie door : of een goed loting? op 13.11.09 19:03 |
| hij is echt niet onverslaanbaar hoor! |
|
| Reactie door : later op 13.11.09 19:04 |
| henneveld en werink deden het ook niet slecht daar volgens mij. die zitten ongeveer in hetzelfde gewicht. kijjk nou over een paar jaar nog eens. |
|
| Reactie door : .. op 13.11.09 20:03 |
Vind ik ook, als je nu een uitzondering maakt is het eind er van zoek...., en in Belgie en Duitsland gaat dit ook niet zomaar.
Gewoon blijven trainen, en afwachten , dan zien we hem vanzelf weer terug.
Buiten dat, het is zonder twijfel een goede judoka. |
|
| Reactie door : eey! op 13.11.09 23:56 |
kijk hij wint van een azerbeidjan maar dat jongen was veel ouder en groter en toen tegen dat ene rus maar dat jonge was veel beter dan hem zei hij tegen mij en mijn tijd komt nog wel hij was laatste jaars -15 en best redelijke prestatie voor zo'n leeftijd en de jongste van de hele -50 klasse kijk hij heeft ook nog 2 jaar te gaan nog!! en de resultaten veranderen ook!!!
|
|
| Reactie door : eey! op 13.11.09 23:59 |
| tuurlijk wint er uiteindelijk weer van iemand Gagik kijk je bent niet altijd lekker in je fel!! en je maakt fouten daar leer je van!! |
|
| Reactie door : eey! op 14.11.09 00:02 |
| hij komt zeker wel voor nederland uit ik heb met hem gesproken en ik ken hem al vet lang en hij komt wel voor nederland uit hij is hier begonnen en eindicht ook hier in nederland zei die ik weet het zeker 100% zeker. |
|
| Reactie door : :) op 14.11.09 00:05 |
Maar het argument dat hij op korte termijn via Armenie uit kan komen lijkt me niet waarschijnlijk. Net alsof ze een envelop met geld klaar hebben liggen om even aan een Armeens Kampioenschap of selectietoernooi mee te doen...
Ik gun hem zo'n NK -17 in ieder geval (ga er vanuit dat hij zich plaatst in Limburg). |
|
| Reactie door : eey! op 14.11.09 00:07 |
| jullie moeten Gagik niet met fabian gahler niet vergelijken Gagik mijn mattie is anders dan iedereen ja. |
|
| Reactie door : eey! op 14.11.09 00:09 |
| hij kan niet voor armenie uitkomen ik ken hem al mijn hele leven al en heeft geen armeens paspoort dus kan er niet voor uit komen. |
|
| Reactie door : .. op 14.11.09 00:14 |
| Maak nou niet meer van hem dan dat hij is. Zo'n geweldige judoka is het nu weer ook niet. We zullen wel zien hoe het hem afgaat in de -17. |
|
| Reactie door : ...... op 14.11.09 10:19 |
ik las net effe de reacties en kwam daar iets
tege wat min of meer wel waar is ,
gagik doet veel op de benen en dat gaat in
januari verboden worden..
verder veel sccs |
|
| Reactie door : eey! op 14.11.09 11:29 |
| dat is wel waar! maar het komt wel goed en hij geeft niet op! hij is een doorzetter! |
|
| Reactie door : Yannick op 14.11.09 11:44 |
Gagik maakt die inburgeringstest met 2 vingers in zijn neus |
|
| Reactie door : .. op 14.11.09 13:13 |
Jaah als hij dan maar niet als Kalou teveel met die 2 vingers in de neus zit, want dan haalt hij hem net als Kalou ook niet. |
|
| Reactie door : m(o)p op 14.11.09 14:12 |
| FRAUDE BOY net 23 geworden zeker |
|
| Reactie door : paul op 14.11.09 17:07 |
shitov wint alles in eigen land en er buiten maar mag niet naar een ek of wk.
 |
|
| Reactie door : jah jah op 14.11.09 18:13 |
| die maxim chitov jah, dies net zo goed, mag ook nog nergens naartoe op dit moment... |
|
| Reactie door : Kleine Hout op 15.11.09 09:42 |
| Schitov mocht dit jaar naar het ek -20. Shitov was alleen geblesseerd of ziek, vandaar dat hij er niet was. |
|
| Reactie door : grote hout op 15.11.09 11:03 |
| -20 pas ja, daarvoor niet |
|
| Reactie door : shintov / gagik op 15.11.09 11:25 |
tjongejonge wat een vergelijking?  |
|
| Reactie door : eey! op 15.11.09 19:15 |
| jullie moeten gagik niet met al die anderen vergelijken van -20 joh! hij is 14 en is nog -15 volgend jaar pas -17 en jullie praten al over iemand -20 hij is -15 sukkels... |
|
| Reactie door : . op 15.11.09 20:08 |
| het gaat er toch om dat ook schitov in het begin geen nationaal paspoort had! |
|
| Reactie door : op . op 15.11.09 20:40 |
| jahdaar gaat het ook om! |
|
| Reactie door : Re: eey op 17.11.09 18:43 |
Beetje teveel achter galery?
|
|
| Reactie door : eey! op 20.11.09 15:57 |
|
|
| Reactie door : eey! op 20.11.09 15:59 |
| gagik wacht al op een paspoort en krijgt hem binnen 3 en half jaar maar dat is al te lang voor gagik en wilt het versnellen!! hij krijgt zeker een paspoort dat staat vast maar niet voor het NK-17 over 3 en half jaar pas!! |
|
| Reactie door : op 20.12.09 15:33 |
| vrouw |
|
| Reactie door : Bert de Regter op 09.04.10 23:24 |
Gagik laat ze maar allemaal praten,jij bent gewoon de sterkste en de snelste van allemaal.
Ze durfen jou voorlopig geen paspoort te geven.
Hij legt ze biinenkort allemaal op het ruggetje.
(-17,-20)
|
|
| Reactie door : Nazim op 28.06.10 15:01 |
| Hey gagik beest wat doe je op internet man jij bent echt beest maar zorg goed voor je zelf mattie je weey toch azc for ever! groetjes van WhiteWolf |
|
| Reactie door : Gagik op 31.07.10 23:16 |
| eey man alles faka G boys kijk meeste prestaties heb ik opgeleverd beter kon t niet en tjaa misschien wordt t weer zo als t nu is en nu kom ik harder aan berijdt jullie maar voor voor du boy |
|
| Reactie door : Gagik op 31.07.10 23:19 |
Nazim ju bent the BEEST mattie jeweet
A.Z.C. 4-Everr boys in thu hood jeweet
White-Wolf is thu beest |
|
| |
|
|